Mano stiprioji pusė - lyderystė?
Šiuolaikiniam vadovui yra keliami aukšti ir nuolat kintantys reikalavimai išlaikyti profesionalumą, šiuolaikiškumą, lavinti sąmoningumą. Dažnas lyderio pozicijas užimantis žmogus nuolat turi gebėti inicijuoti, suvaldyti kylančius pokyčius ir stresines situacijas, efektyviai bendradarbiauti su didelėmis žmonių grupėmis. Tam yra reikalingas nuolatinis lyderio asmeninis ir profesinis tobulėjimas, savianalizė, dalinimasis patirtimi.
„Dirbu vadove. 10 m. O gal dirbu gerokai daugiau. Užsisuku darbinuose dalykuose. O noriu išlaikyti profesionalumą. Būti šiuolaikine. Ir iš naujo įsivardinti – kas esi. Ko AŠ siekiu. Kokio noriu pokyčio. Kaip kuo tikiu. Kaip viskam taip besikeičiant suvaldyti situacijas.
Radau PALAIKYMO komandą. Gavau – draugystę. Kuri išlieka. Galiu dalintis darbo patirtimi. Praktika. Nuogąstavimais. Sprendimo būdais.
Jaučiuosi paaugusi. Stipru, kad kamerinėje grupėje gali grynintis rūpimas temas. Tikiu, kad padės ateity įveikti iššūkius. Daug ir žinių ir asmeninių patirčių. Ir smagu, kad visada pavykdavo įsitraukti į darbą. (Net kai nesinorėdavo). O dar skirtingus požiūrus turinčios lektorės – gauni/supranti iš visų pusių.
Pasitikrinau, kur aš esu. Gavau pagalbą susitvarkant – kad esu ten, kur žiūriu. Kad nesėkmės – nėra dugnas, gali kilti. Ir sėkmingai. Gavau patvirtinimą, kad mano stiprioji pusė – LYDERYSTĖ. Atlikau daug savianalizės pati ir iš šono – susipažinau su savimi – visais kampais. Susikūriau visą strategiją, ką toliau darysiu. Esu dėkinga.“
Bendras dalyvių reziume – pasibaigus „Lyderystės akademijos“ kursui. O aš ką – džiaugiuosi rezultatais ir iš širdies dėkinga atgal ????
#feedback #leadershiptraining #evolution
Gavau patvirtinimą, kad mano stiprioji pusė – LYDERYSTĖ
Šiuolaikiniam vadovui yra keliami aukšti ir nuolat kintantys reikalavimai išlaikyti profesionalumą, šiuolaikiškumą, lavinti sąmoningumą. Dažnas lyderio pozicijas užimantis žmogus nuolat turi gebėti inicijuoti, suvaldyti kylančius pokyčius ir stresines situacijas, efektyviai bendradarbiauti su didelėmis žmonių grupėmis. Tam yra reikalingas nuolatinis lyderio asmeninis ir profesinis tobulėjimas, savianalizė, dalinimasis patirtimi. „Tam, kad galėtume kokybiškai vadovauti kitiems, visų pirma turime dirbti su savimi“ – atvirai tai pripažįsta marketingo projektų vadovė Ineta. Dešimtmetį vadovaujantį darbą dirbanti Ieva Norkienė pritaria, jog kiekvienam lyderio pozicijoje profesionalumą tiek laiko, kiek ji, siekiančiam išlaikyti žmogui, yra svarbu suvokti, ko jis siekia, nuolat analizuoti ir suvaldyti save. Lyderystės tema tampa aktuali ir neseniai vadovavimo pozicijas užėmusiems asmenims – štai, architektė Jurgita Saverienė susidomėjo savo, kaip vadovės tobulėjimu, užėmus lyderiaujančias pareigas jos formuojamoje naujoje architektų komandoje.
Daugumai vadovaujančias pareigas užimančių žmonių kyla poreikis iš esmės suvokti savo, kaip lyderio, tapatybę ir kompetencijas, gryninti rūpimas profesines temas, susidėlioti savo ir komandos ateities strategiją, tikslus. Tačiau norintis suvaldyti save ir besikeičiančias profesines situacijas, dažnas vadovas neturi saugios erdvės dalintis patirtimi ir sprendimais, prašyti kitų pagalbos. Koučingo specialistė Giedrė Urmulevičiūtė pastebi, jog šiandienos vadovai savo darbinėje aplinkoje dažnai yra vieniši, sunkiai mezgantys atvirus ryšius su kitais lyderiais, neturintys palaikančios, auginančios aplinkos, kuri padėtų įveikti kylančius profesinius iššūkius.
Atliepiant šį poreikį buvo sukurta tęstinė vadovavimo mokymų programa „Lyderystės akademija“. Pusę metų joje dalyvaujantys lyderiai buvo kviečiami vieną dieną mėnesyje skirti sau, savo profesiniams tikslams ir augimui, lyderystės kompetencijoms puoselėti. Netradicinėje aplinkoje Trakuose vykę akademijos mokymai buvo orientuojami į visų grandžių ir įvairią patirtį turinčius vadovus: jau dirbančius arba neseniai vadovaujančias pozicijas užėmusius, arba aspiruojančius. Štai, dirbanti vidurinės grandies vadovaujantį darbą, marketingo vadovė Danutė Oželienė prisipažįsta atradusi savo vietą Lyderystės akademijoje ir patikina, jog save praturtinti čia gali bet kokio tipo pareigas užimantys profesionalai.
Kiekvienas šiuose mokymuose buvo mokomas identifikuoti savo, kaip lyderio, tapatybę, kompetencijas, tikslus, vadovavimo efektyvumą ir sąveiką su komanda. Kartu buvo nubrėžiamos dalyvių tobulinimosi gairės, siekiant atrasti praktinius sprendimų, kaip padėti sau ir savo komandai dirbti kartu, efektyviai komunikuoti, kartu bendradarbiauti ir augti.
Mokymai truko šešias dienas po aštuonias akademines valandas, taip pat dalyviams buvo skiriamos personalizuotos namų užduotys. Iš abiejų Lyderystės akademijos lektorių kiekvienas dalyvis papildomai gavo ir asmenines koučingo sesijas bei profesines konsultacijas. Skirtingų požiūrių ir filosofijų lektorių duetą sudarė patirtinio mokymo trenerė, sertifikuota koučingo specialistė Giedrė Urmulevičiūtė bei suaugusiųjų švietimo ir vadybos specialistė, mokymo trenerė ir sertifikuota 360 laipsnių grįžtamojo ryšio vadovų kompetencijos vertinimo konsultantė Jolanta Mileškienė. Mokymuose jos dalinosi savo žiniomis, patirtimi ir įžvalgomis, skatindamos dalyvius geriau suprasti šiuolaikinės lyderystės principus, kokie yra tikrieji vadovo lyderio tikslai ir užduotys, vaidmuo, kiek svarbi vadovo komunikacija komandoje ir jos įtaka darbiniams santykiams, komandos narių motyvacijai, kaip sutelkti komandos narius tikslo siekimui ir reikalingiems pokyčiams, kaip efektyviai deleguoti, kontroliuoti ir teikti grįžtamąjį ryšį bei siekti veiklos gerinimo.
Siekiant efektyvių mokymosi rezultatų, kurta saugi terpė dalyvių sąmoningų įžvalgų kūrimui, tikslų buvo siekiama per interaktyvų praktinį patirtinį darbą vadovų komandoje. Vadovai įgūdžius ir žinias stiprino atvirai bendraudami, dalindamiesi patirtimi, analizuodami save, savo ir kitų dalyvių situacijas. Darbas kamerinėje aplinkoje, pasak I. Norkienės, leido įsigilinti į rūpimas temas, remtis į asmenines profesines patirtis, derinti skirtingus dalyvių požiūrius. Marketingo vadovė D. Oželienė pabrėžė sulaukusi nepaprastai daug asmeninio dėmesio ir grįžtamojo ryšio, ko nerado kituose panašaus tipo mokymuose. Architektė Jurgita Saverienė dalinosi, jog jos „susitikimas su savimi ir savo lyderiškumu vyko stebint save ir į savo situaciją žvelgiant kitų akimis. Tai atvėrė visiškai naujas asmeninio suvokimo perspektyvas.“ Nors pripažino, jog toks darbas su savimi ne visada yra patogus, jis visiems dalyviams buvo stiprus įžvalgų ir pokyčių prasme.
Lyderystės akademijos metu užmegztos pažintys kiekvieną dalyvį augino iš vidaus ir tai lėmė puikius asmeninius dalyvių rezultatus. Vadovė Ieva Norkienė Lyderystės akademiją pavadino savąja „palaikymo komanda“, kurioje ji kaskart galėjo dalintis savo patirtimi, problemomis, iššūkiais, sulaukti atviro ir profesionalaus grįžtamojo ryšio. Architektė Jurgita Saverienė teigė, jog kiekvienas akademijoje sutiktas stiprus, aktyvus lyderis įkvėpė ją drąsiau žengti savųjų tikslų link. Ieva Norkienė šią akademiją įvardino kaip asmeniškai jos, ir visos jos komandos „atspirties tašką ateičiai“.
Akademijoje buvo siekiama formuoti daugiau sąmoningumo ir praktinės išminties turinčius lyderius, turinčius aiškią veiklos viziją ir asmeninio augimo planą. Mokymuose dalyvavę vadovai pripažino po šios patirties gebantys efektyviai ir sąmoningai įgalinti save bei savo komandą optimaliausiai pasiekti nusimatytus tikslus. Marketingo vadovė D. Oželienė tikino čia atpažinusi savyje slypinčias lyderio savybes. Architektė Jurgita Saverienė teigė, jog baigusi akademiją, pasijuto tiksliai žinanti, ką, kada ir kaip norinti padaryti savo, kaip lyderės gyvenime. Vadovė I. Norkienė teigė akademijos metu gavusi patvirtinimą, jog stiprioji jos pusė yra lyderystė. „Tikiu, jog ši patirtis ateityje padės mums įveikti iššūkius, struktūruotai dirbti ir keistis, tampant inovatyvia įstaiga, siūlančia vis kokybiškesnes paslaugas“ – patikino ji, siūlanti šią profesinio augimo galimybę kitiems identiteto, krypties ir draugystės ieškantiems lyderiams. ????
Nuo 2020 rugsėjo startuoja nauja grupė – maloniai kviečiame – prisijunkite! Daugiau informacijos rasite čia.